Waarom is mijn kaartbetaling mislukt?

Waarom is mijn kaartbetaling mislukt?

Hieronder leggen we enkele redenen uit waarom uw kaartbetaling mogelijk is mislukt. De transactie is geweigerd door het autorisatiesysteem.

In dit geval zou u de volgende foutmelding hebben ontvangen: "De transactie is geweigerd door het 3D Secure-autorisatiesysteem van de bank. Er zijn geen kosten in rekening gebracht. Probeer het opnieuw of wijzig uw betaalmethode als het probleem aanhoudt."

Dit betekent dat uw bank of creditcardmaatschappij de betaling heeft geweigerd tijdens het 3D Secure-proces, maar helaas hebben zij ons de reden hiervoor niet gegeven. Dit betekent niet per se dat u niet genoeg geld op uw rekening heeft of dat uw kaart is geblokkeerd, maar u kunt het beste contact opnemen met uw bank voor meer informatie.

Wanneer u contact opneemt met uw bank, vergeet dan niet te melden dat uw kaart is geweigerd terwijl u de betaling via 3D Secure probeerde te autoriseren. Anders kunnen zij u mogelijk niet de meest accurate informatie over uw aankoop verstrekken.

Gebruikersauthenticatie mislukt

In dit geval zou u de volgende foutmelding hebben ontvangen:

Transactie geweigerd: Authenticatie mislukt. Er zijn geen kosten in rekening gebracht. Probeer het opnieuw of neem contact op met uw bank als het probleem aanhoudt. U kunt ook uw betaalmethode wijzigen.

Dit kan om verschillende redenen gebeuren:

  • De eenmalige pincode die door uw bank is verzonden, is onjuist ingevoerd.
  • U heeft geen eenmalig wachtwoord (OTP) of autorisatiebericht van uw bank ontvangen om de transactie goed te keuren.
  • Het eenmalig wachtwoord (OTP) of autorisatiebericht van uw bank is niet binnen de vereiste termijn ingevoerd of goedgekeurd.
  • Uw kaart is niet geregistreerd bij 3D Secure.
  • Als u geen eenmalige pincode of autorisatiebericht ontvangt om de transactie te autoriseren, neem dan contact op met uw bank om hen hiervan op de hoogte te stellen. U zou dit bericht per sms of e-mail van uw bank of creditcardmaatschappij moeten ontvangen.
  • Als u denkt dat u de eenmalig wachtwoord (OTP) onjuist of te laat heeft ingevoerd op de 3D Secure-pagina, raden we u aan de betaling opnieuw te proberen.
  • Als u uw kaart nog nooit eerder voor een online aankoop heeft gebruikt, is het mogelijk dat uw kaart niet is geregistreerd voor 3D Secure. Neem in dat geval contact op met uw bank en vraag hen uw kaart te registreren. Dit is een snel en nuttig proces, aangezien alle websites en bedrijven nu verplicht zijn om 3D Secure te gebruiken voor online betalingen.

Ongeldige CVV

In dat geval

kreeg u de volgende foutmelding:

  • Transactie geweigerd: Ongeldig CVV-nummer. Probeer het opnieuw met het juiste CVV-nummer. U kunt ook de betaalmethode wijzigen.
  • Het CVV-nummer wordt soms ook wel het CID/CVC-nummer of de beveiligingscode genoemd. Voor Visa en Mastercard zijn dit de laatste drie cijfers op de achterkant van de kaart. Voor American Express is de CID het kleine viercijferige nummer boven het kaartnummer op de voorkant van de kaart.
  • Als uw betaling hierdoor mislukt, probeer het dan opnieuw en zorg ervoor dat u het juiste nummer in het CVV-veld invoert.

Onjuiste vervaldatum

In dit geval zou u de volgende foutmelding hebben ontvangen:

  • Transactie geweigerd: Onjuiste vervaldatum. Probeer de betaling opnieuw met de juiste vervaldatum (MM/JJ). U kunt ook de betaalmethode wijzigen. De vervaldatum van uw kaart staat op de voorkant van uw kaart in MM/JJ-formaat. Uw kaart kan worden geweigerd als u een onjuiste vervaldatum invoert of als de vervaldatum al is verstreken.
  • Als u alleen de vervaldatum onjuist heeft ingevoerd, kunt u de betaling gewoon opnieuw proberen. Als uw kaart al verlopen lijkt te zijn, kunt u deze helaas niet gebruiken om te betalen. In plaats daarvan kunt u de betaalmethode wijzigen of contact opnemen met uw bank om een ​​nieuwe kaart aan te vragen.

Overig

Uw betaling kan ook mislukken als:

  • Uw rekening niet voldoende saldo heeft.
  • Uw kaart is geblokkeerd voor online aankopen.
  • Wij zijn gevestigd in Duitsland. Als u uw kaart op een internationale website gebruikt, moet u mogelijk contact opnemen met uw bank om te melden dat u probeert te betalen op een Duitse website. Anders kan de transactie verdacht worden van fraude en kan de betaling worden geweigerd.
  • U ondervindt netwerkproblemen. 3D Secure kan met name erg gevoelig zijn en een slechte internetverbinding kan ervoor zorgen dat de 3D Secure-pagina uw bank niet kan instrueren om een ​​eenmalige pincode te versturen om de transactie te autoriseren. De pagina laadt mogelijk helemaal niet.
  • U hebt op "Terug" in uw browser geklikt of het tabblad of venster van SHR GERMANY gesloten voordat u de betaling voltooide. U kunt er pas vanuit gaan dat uw betaling is geslaagd als u de pagina "SHR GERMANY - Bestelling geslaagd" ziet.
  • Houd er rekening mee dat een sms-bericht van uw bank met de melding dat het geld is gereserveerd, niet per se betekent dat uw betaling is geslaagd. Het bericht meldt u meestal alleen dat het geld is gereserveerd op uw rekening, maar nog niet is afgeschreven. Als u niet zeker weet of uw betaling is geslaagd, neem dan contact op met ons supportteam via [email protected], zodat we het voor u kunnen controleren. U kunt ook uw bank bellen om te controleren of het geld van uw rekening is afgeschreven.